Ортопедичний матрац

Ортопедичний матрац - це маркетинговий термін, цю тезу підтверджує в інтерв'ю виданню «Енциклопедія маркетингу» Роман Єршов, віце-президент з продажу і маркетингу російської компанії «Аскона».

Ортопедія - це розділ клінічної медицини який займається лікуванням вроджених дефектів і вад, травм і захворювань кістково-м'язової системи. Ортопедія тісно пов'язана з травматології, завдання якої лікування і відновлення після травм і пошкоджень опорно-рухового апарату.

Вперше термін «ортопедичний матрац» пролунав в 2007 році на меблевій виставці в Москві, молода російська компанія прагнула швидко зайняти певну частку ринку і вела агресивну маркетингову кампанію, всіляко намагаючись ввести покупця в оману різними лукавими термінами. Компанії «Консул» гучні гасла не допомогли і вона канула в історію, проте подібні рекламні хитрощі взяли на озброєння інші компанії-виробники, моментально рекламні кампанії стали пістрявити заголовками: «ортопедичні матраци», «лікувальні матраци», «лікувальний ефект матраца», « асоціація ортопедів рекомендує матраци торгової марки ... »,« медичні матраци ».

Особливістю ринку СНД є повна відсутність «матрацній культури», тут немає чітких норм, ГОСТів, обов'язкової сертифікації продукції, а так само організацій які контролюють безпеку продукції, захищають права споживача. Ринок матраців просто потопає в недобросовісної конкуренції, більшість виробників не гребують навіть найбруднішими прийомами і методами. Рекламні кампанії будуються на маніпулюванні і зловживанні довірою покупця, активно використовуються образи «експертів»: актори в білих халатах з фонендоскопом на шиї, актори в образі академіком і професорів, згадка неіснуючих медичних асоціацій, медичні терміни з області травматології і ортопедії, нескінченні рекламні гасла про лікувальних, цілющі властивості матраців, які здатні вирішити всі проблеми зі спиною незалежно від лікарського діагнозу.

Якщо ви помітили то європейські бренди матраців не використовують в рекламі образ лікаря і не згадують про «лікувальні властивості» матраців - це заборонено законом і є кримінальним злочином, якщо мова не йде про медичне обладнання для виробництва і продажу якого необхідні спеціальні ліцензії.

Ортопедичний матрац - це термін який за задумом маркетологів повинен асоціюватися у свідомості покупця з чим то лікувальним, дуже корисним для здоров'я, тіла і сну. Якщо доповнити термін «ортопедичний» візуальним образом лікаря, реклама починає впливати на підсвідомість споживача, викликає довіру і впевненість у правдивості інформації, аудиторія навіть не намагається її аналізувати.

Термін «ортопедичний матрац» в рекламі застосовують до абсолютно різних за конструкцією і наповненню матраців, будь то простий матрац з залежним пружинним блоком і 2-мя см. Кволого поролону за 3.000 або ж сверхдорогой матрац марки KingKoil, вартістю понад 200.000 грн. з ексклюзивним наповненням.

Дуже часто російські та українські виробники пропонують знижки до 40-50% від роздрібної вартості моделей, але за такої «щедрістю» ховається цинічний розрахунок - ніхто не продає продукт собі в збиток.

Маркетингові витрати становлять 20-30% від роздрібної вартості, знижки можуть досягати 50%, нескладно підрахувати вірогідну собівартість продукту: 20-30% від роздрібної вартості.

Варто відзначити, що європейські торгові марки пропонують знижки не більше 10% від вартості, загальноприйнята рентабельність виробництва в Європі не перевищує 25%, це обумовлено високою якістю матеріалів наповнення таких виробів.

Купуючи європейський продукт ви платите за якість, високотехнологічні матеріали і сучасні методи виробництва при мінімальних витратах на рекламу.

Наповнення ортопедичних матраців часто містить найдешевші матеріали рослинного або тваринного походження: кінський волос, кокосова койра, морські водорості, повсть, плита з кокосової койри. Виробники акцентують увагу на натуральності таких наповнювачів, але при цьому не згадують про протипоказання подібних матеріалів алергікам і високу ймовірність появи комах і паразитів, крім того, такі матеріали заборонені до використання для наповнення матраців в 32 країнах.

Основна категорія покупців ортопедичних матраців це люди які дбають про своє здоров'я або мають проблеми з хребтом, виникнення болю в спині це дуже болісний процес, хронічний перебіг якого не тільки погіршує самопочуття, але навіть призводить до депресії. Більшість людей з проблемним хребтом далеко не старі люди, сидячий спосіб життя, нехтування фізичними вправами, часті поїздки в автомобілі призводить до того, що вже після 30 років можуть виникнути проблеми зі спиною.

При болях в спині і попереку, людина відчуває сильний психологічний дискомфорт, порушується звичний хід життя і тут здавалося б найвірнішим рішенням є похід до лікаря ортопеда або мануал